Podnoszenie obrotów powyżej +13 st na zewnątrz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • devil_91
    Classic
    • 2012
    • 2

    Podnoszenie obrotów powyżej +13 st na zewnątrz

    Zamieszczone przez robertobadzio
    Bierzemy naszą cztero letnią Emilkę,mam nadzieje że inne dzieciaczki też będą.
    Ja biorę moją Martę
  • robert2039
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    Podnoszenie obrotów powyżej +13 st na zewnątrz

    Witam, mam pytanie odnośnie mojej Octavii Tour 1,6 BFQ. Chodzi o to że jak na dworze jest poniżej +12 st auto po odpaleniu ( zimny silnik ) utrzymuje normalne obroty w okolicach 950/min. Problem pojawia się gdy temperatura na zewnątrz wynosi więcej, np +17, +25, wtedy po odpaleniu samochód utrzymuje przez krótki czas podwyższone obroty w granicach 1250 - 1500/min. Jest to dla mnie trochę nie zrozumiała sytuacja bo zachowuje się jakby na dworze było -17, -25. Da się też to odczuć po odgłosie wydechu bo ewidentnie słychać jak przepalane są w tym momencie hektolitry paliwa Wcześniej jeździłem VW POLO i taka sytuacja w ogóle nie miała miejsca. Działo się po prostu odwrotnie. Dodatkowo do tego dochodzi często ale nie zawsze smród siarko wodoru ( auto z gazem ) ale tylko i wyłącznie gdy po odpaleniu mamy podwyższone obroty. Kiedyś kolega z serwisu tłumaczył mi że jest tam jakaś pompa której nie małem w POLO która to właśnie włącza się gdy jest zimno a gdy ciepło rolę przejmuje układ paliwa po to aby jak najszybciej rozgrzać katalizator do temperatury roboczej ale do cholery dlaczego moim kosztem paliwa. Uwierzcie mi że na odcinku 12 km średnie spalanie często wychodzi o 2 l więcej właśnie przez to że na dworze zrobiło się gorąco i trzeba podnieść obroty. Wasze autka też tak mają?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      takie zchowanie jest normalne w autach z systemem SAI i prawie nic z tym nie zrobisz
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • robert2039
        Classic
        • 2011
        • 10

        #4
        A to ciekawe co piszesz. Możesz rozwinąć co oznacza ten skrót SAI a może jednak da się coś zrobić bo napisałeś prawie

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          SAI -Secondary Air Injection System a po polsku wtórny system wtrysku powietrza a rada na to jest dezaktywacia mechaniczna i programowa
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • czernobyl
            L&K
            • 2008
            • 1276
            • Octavia III (5E3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            mam tak samo (BFQ) - od zawsze

            czy dezaktywacja ww. systemu do czegoś prowadzi, czy tylko przestaje irytować właściciela?

            Komentarz

            • obrus
              Elegance
              • 2011
              • 783
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              No właśnie, zrobiło się cieplej a spalanie gazu mi nie spadło, wręcz wzrosło. Czyżby dlatego?
              Czy ten SAI działa także w czasie jazdy na trasie czy tylko na postoju po odpaleniu?

              Komentarz

              • rafall79
                Drive
                • 2010
                • 89

                #8
                heh, wlasnie ostatnio w cieple dni tez to zauwazylem, po odpaleniu przez pare sekund silnik trzyma obroty 1200-1300, w chlodniejsze dni takie jak dzis (temp ok.12 stopni) obroty sa normalne ok. 950.
                Rafał

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  SAI dzała tylko po odpaleniu zimnego silnika .a dezatywacia moze prowdzic do szybszego uszkodzenia katalizatora i oczywiscie zwiekszenia emisi szkodliwych substanci
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • robert2039
                    Classic
                    • 2011
                    • 10

                    #10
                    Dzięki za odpowiedź. Może po gwarancji pokuszę się na to chociaż na jakiś czas i poobserwuję jak się zmieniło spalanie w aucie?

                    Komentarz

                    Pracuję...